به نام او که هم دوا و هم شفا ازوست

تب مالت را دست کم نگیرید!

باکتریها، موجودات کوچک میکروسکپی هستند ، که در اطراف ما زندگی می کنند ، نه تنها غالب این باکتریها برای انسان ضرری ندارند ، بلکه داخل روده انسان نیز باکتریهایی با ما همزیستی می کنند ، که در هضم غذا و تولید ویتامین انسان را یاری میدهند.

این مقدمه کوتاه را ،از آن رو نوشتم ، که ستیزه جویی با باکتریها ،و مصرف سرخود و بی رویه آنتی بیوتیک ، نوعی خودکشی ناآگاهانه است.

از انواع باکتریها ، که با آلوده کردن انسان ، بخصوص مهره های کمری ، باعث دردکمر می شود باکتری تب مالت یا بروسلوزbrucellosis  می باشد ، که در منطقه خاورمیانه و مدیترانه شیوع بالایی دارد، طوری که نام قدیم آن تب مدیترانه ای بوده است.

محل اصلی حیات این باکتری ، در پستانداران اهلی بوده ، و انسان از طرق مختلفی به این باکتری آلوده می شود.

این باکتری در بدن انسان به ارگانهای مختلفی از جمله ، استخوانها ، مفاصل ، کبد ، طحال ،قلب ومغز...حمله می کند.

روش انتقال و پیشگیری از آلودگی

بیماری تب مالت ، یکی از انواع بیماریهای عفونی است که باکتری آن از طریق شیر و مخصوصا پنیر آلوده از حیوان مبتلا به انسان منتقل می شود ،ولی ماست و دوغ باعث انتقال بیماری نمی شود.

حیوانات ناقل باکتری پستانداران اهلی از جمله :

گوسفند، بز،گاو ،و شتر می باشند.

این باکتری حتی در ادرار و ترشحات حیوان مبتلا وجود داشته می تواند از این طریق بیماری را به فرد به ویژه دامداران منتقل گردد.

دامداران ، کشاورزان ، چوپانان ، دامپزشکان و کارگران مراکز دامی ، بطور خلاصه تمامی افرادی که به لحاظ شغلی با دام سر و کار دارند ، در معرض ابتلا از حیوان آلوده هستند چراکه حتی ممکن است از طریق بخارات تنفسی و یا گاهی لمس پوست یا گوشت حیوان مبتلا به این بیماری مبتلا شوند ، لذا استفاده ازماسک ودستکش برای پیشگیری در آنها ضروری است

این باکتری تا دو ماه در پنیر آلوده از بز ویا گوسفند مبتلا زنده می ماند،از طرفی ،با جوشاندن و نور و با پاستوریزه شدن شیر از بین می رود.

انتقال آن از فرد مبتلا به فردی دیگر  ، ازطریق شیر مادر مبتلابه شیرخوار و از طریق رابطه جنسی بسیار بسیار بعید است.

جهت پیشگیری از آن در مصرف پنیر محلی باید دقت زیادی صورت گیرد.،و حتما شیر به خوبی جوشانده شود

علایم تب مالت

از آنجاییکه ، باکتری تب مالت ، می تواند ارگانهای مختلفی از قلب و مغز گرفته تا ستون فقرات را درگیر کند، علایم مختلفی ایجاد می کند ، بدین جهت ، تب مالت را  ،

بیماری هزار چهره  نامیده اند.

در صورت تشخیص دیرتب مالت ، باکتری مهره های کمری را در گیر کرده و منجر به

درد کمر شبانه و ایجاد استخوان اضافی در فقرات میشود.

شایعترین علامت بیماری تب مالت به صورت تب و تعریق شبانه بد بوهمراه بدن درد ،  درد مفاصل ،ضعف و بی حالی ، بی اشتهائی ،کمردرد و کاهش وزن می باشد.

افسردگی و پرخاشگری نیز از سایر علائم بیماری  و در مراحل پیشرفته تر است

تشخیص تب مالت

تشخیص بیماری با تستهای آزمایشگاهی بر روی خون، و ،علائم بالینی می باشد.

درمان تب مالت

درمان این بیماری تنها توسط آنتی بیوتیک و تحت نظر متخصص بیماریهای عفونی انجام می گیرد، از آنجاییکه این بیماری عودکننده است ، در درمان آن از چندین نوع آنتی بیوتیک استفاده می شود.

کامروا باشید

به قلم :دکترامیرحسین حقیر

what makes people cheat open infidelity in marriage
vaseline joke classic adult jokes jokes stories humor funny read adult fetish stories
deltasone 20mg link zovirax 400mg
implant for alcoholics blog.dotnetnerd.dk naltrexone patient information
ldn thyroid mikemaloney.net ldn and autism
implant for alcoholism does naltrexone work vivtrol

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیکی:
متن سوال:

پرسش و پاسخ های مطرح شده
متن سوال: سلام ازمایش رایت من مثبت احتمال داره در تکرار دوباره مثبت نباشه ولی تقریبا اکثر علایم رو دارم باید چکار کنم؟
alcohol blocker onlineseoanalyzer.com low dose naltrexone uses
naltrexone adverse effects naltrexone without a prescription low does naltrexone
پاسخ :
سلام و ادب

برای اطمینان ازمایش انتی بادی بروسلوز را انجام دهید
naltrexone link implant for alcoholism
injections for alcoholics to stop drinking low dose naltrexone psoriatic arthritis lowdosenaltrexone
implant for alcoholics what is an ldn naltrexone patient information
متن سوال: من سابقه تب مالت دارم ولی بیشترین علامتها تو سرمه مثل اظطراب ناراحتی چشم سرگیجه تیر کشیدن رگی در سرم وعرق سردوگاهی تب شبانه سرم که این علام به صورت گذرا ست وبدم خیلی کمتر. در جواب ازمایشم تب مالت جزیی وجود دارد ایا همه این علائم مر بوط به تب مالت است؟ خواهش می‌کنم خواهش می‌کنم جواب را ایمیل کنید
پاسخ :علایم تب مالت بصورت ضعف ، بیحالی، تب و تعریق شبانه میباشد ، این علایم شما مربوط به تب مالت نیست
متن سوال: با سلام و احترام چند وقتی است با استفاده از محصولات لبنی ،شب ها تپش قلب و بعد بدن درد شدید اول دست چپ درد شدید و چند روز بعد پای راست. آزمایش تب مالت هم دادم گفتند منفی است . لطف کنید راهنمای کنید.با تشکر.
پاسخ :
علایم تب مالت بصورت ضعف و تب، تعریق شبانه ، و بدن درد است ، این موارد شما بعیده مربوط به تب مالت باشد

صفحه اصلی   |   مغز   |   اعصاب   |   ستون فقرات   |   گزارشات جراحی   |   معرفی   |   پزشکان و پرستاران   |   هلال